10 potravin pro mladší vzhled

Výběr potravin hraje větší roli, než si většina lidí myslí. Ano, potraviny nám dodávají energii a všechny důležité živiny potřebné k životu. Zároveň však platí, že některé potraviny nám dodávají pouze prázdnou energii, jiné jsou plné zdravých a hodnotných živin a další nás činí mladšími a plnými života.

Stáří se vyhnout nelze, to je definitivní pravda. V našich silách je však možnost stárnutí zpomalit a život prožít v plném zdraví co nejdéle. Stačí si vybírat správné potraviny, které doslova pomohou zpomalit čas a učinit vás mladšími. Které to jsou?

1. Zelenina

Zelenina, zelenina a ještě jednou zelenina. Pro spoustu lidí je tato “zelená strava pro králíky” zdrojem ohromného množství všech důležitých vitamínů, minerálů, stopových prvků a antioxidantů. Přitom však neobsahuje téměř žádné kalorie. Zelenina kromě jiného chrání organismus před nemocemi i škodlivými látkami, které způsobuj předčasné stárnutí.

2. Rajčata

Ze zeleniny si vypíchneme jednu, která je v našich končinách běžně k dostání. Jsou to na první pohled úplně obyčejná rajčata. Své místo zde si zasloužila díky obsahu lykopenu, což je látka, která podle výsledků odborných studií zmenšuje vrásky a činí pleť mladší. Navíc snižuje riziko vzniku rakoviny prostaty a mrtvice.

3. Extra panenský olivový olej

O olivovém olej se ví, že obsahuje zdravé tuky, tzv. omega-3 nenasycené kyseliny, a má pozitivní účinky na lidské zdraví, jak prokázaly mnohé vědecké studie. Olivový olej pomáhá snižovat krevní tlak, chrání organismus před rizikem vzniku srdečních chorob a rakoviny. Jeho pravidelné užívání se projevuje také na vzhledu pleti, kterou chrání před slunečními paprsky a činí ji pružnější.

4. Lněné semínko

Drobná lněná semínka v sobě skrývají pořádnou dávku zdraví. Jsou důležitým zdrojem antioxidantů lignanů, které snižují hladinu cholesterolu a glukózy v krvi a chrání organismus před rakovinou prsu a prostaty. Díky obsahu omega-3 mastných kyseliny ALA dokáží pokožku ochránit před negativními účinky slunečního záření. Ženy užívající lněné semínko pravidelně, mají hydratovanou a hladší pleť.

5. Zelený čaj

Je jedním z významných přírodních nápojů s vysokým podílem silných antioxidantů. Antioxidanty jsou velice účinnými bojovníky proti škodlivým radikálům, které lidské zdraví ohrožují den co den. Mezi významné účinky patří také ochrana před cukrovkou, srdečními chorobami a záněty. Zelený čaj navíc obsahuje polyfenoly, jež podporují tvorbu  hlavního proteinu v kůži - kolagenu. Jeho dostatek je důležitý pro mladistvý vzhled pokožky.

6. Tučné ryby

Lidé se bojí tuku z obavy před tloustnutím. Existují však tuky zdravé a špatné. Zejména tučné mořské ryby obsahují ty zdravé tuky, které označujeme jako omega-3 mastné kyseliny. Jsou důležité jako ochrana před srdečními chorobami, záněty či před slunečními paprsky. Konkrétně losos obsahuje antioxidant - oranžové barvivo, které pomáhá udržet pleť pružnou a hydratovanou.

7. Kakaové boby

I čokoláda může být zdravá. Na mysli máme čokoládu s vysokým obsahem kakaových bobů obsahující flavanoly. Opět se jedná o antioxidanty, které pomáhají ochránit pokožku před slunečními paprsky a posilují její pružnost. Kakaové boby rovněž snižují krevní tlak.

8. Avokádo

Exotické ovoce již dávno není problém zakoupit v běžných obchodech. A proč bychom si jej měli dopřávat? Avokádo bývá zařazováno mezi tzv. superpotraviny a to díky vysokém obsahu vitamínů a minerálů. Kromě toho obsahuje lecitin se schopnosti regulovat hladinu cholesterolu a zdravé tuky chránící srdce před nemocemi. Další látka lutein má vliv na mladistvý vzhled pokožky.

9. Koření

Koření dodává chuť a vůni pokrmům. Jejich účinky však sahají mnohem dále, jelikož obsahují cenné rostlinné látky. Mnohé druhy koření mají dokonce vliv na to, jak vypadáme. Například skořice podporuje tvorbu již zmiňovaného kolagenu, zázvor brání vzniku stařeckých skvrn a chilli udržuje pokožku zdravější a mladší.

10. Silný masový vývar

Vývar má sílu, to se ví. Organismu dodá energii a v chladných dnech jej dokáže důkladně prohřát. Vařením kostí a masa se zároveň uvolňují minerály a také kolagen, který je důležitý pro správný vývoj kosti, svalů a pokožky.

TIP: Chcete se stále cítit a vypadat zdravě a mladě? Sledujte stránky Dietazdrave.cz a dozvíte se spousty zajímavostí ze světa zdraví a zdravé výživy!